Ma már egyértelmű, hogy a városi közlekedés hatékonysága nem csak kényelmi kérdés, hiszen amikor emberek százezrei töltik az idejük jelentős részét dugóban, tétlenül, akkor annak nemzetgazdasági szinten is kimutatható költsége van.
Éppen ezért a mai modern város számára kidolgozott integrált településfejlesztési stratégia egyik fontos eleme a közlekedés fejlesztése. Az utaknak biztonságosnak kell lenniük az autósok, kerékpárosok és a gyalogosok számára egyaránt, és természetesen lehetőséget kell biztosítani a tömegközlekedésre is.
Csak így lehet érezhetően javítani a városi közlekedést, hiszen naponta több százezer ember közlekedését kizárólag autóval és közösségi közlekedéssel ma már nem lehet fenntarthatóan biztosítani. Az alternatív közlekedési lehetőségek, mint a kerékpározás és a gyalogos közlekedés előnyben részesítése tehát fontos szempont a városok kialakításakor. A belváros gyakran túlépített, szűk területén erre korlátozottak a lehetőségek, de az új városrészekben már mindenképp gyalogos és kerékpárosbarát közlekedést célszerű kiépíteni.

More Stories
A munkaerő-kölcsönzés mint stratégiai megoldás a modern vállalatok HR-kihívásaira
A hiányszakmákban történő hatékony toborzás stratégiái: kihívások és megoldások a magyar munkaerőpiacon
5 gyakori hiba a generáltervezés során, és hogyan kerülhetők el